teamjw

Alla inlägg under april 2012

Av Wlima/Julia - 15 april 2012 19:51

Sitter och skriver på min No hemtenta som ska var inlämnad på torsdag .. SUCK , kommer aldrig bli klar "/

Kommer inte blogga mycket under veckan. Den kommer bara bestå av plugg och hästar ..

Så aa , hejdå ..


Min <3  

Av Wlima/Julia - 13 april 2012 10:25

Det hela började sommaren 2010 när Madicken var sjuk. Jag och Elin skulle på ridläger hos Anna och jag hade ju ingen häst så vi hade lite smått panik. Sedan gick jag och Elin in på google och sökte efter hyrhästar i västra götaland. Men vi hittade typ bara i Borås och bort där och det tyckte vi var lite väl långt bort för 6 dagar. Men så kom Elin på att dom hade hyrt från Helen några gånger så vi gick inte på hennes sida och kollade. Och det fanns några hästar jag kunde tänka mig. Dock var inte Nogger någon utav dom. Men hon tyckte vi skulle prova så vi gjorde det. Vi åkte dit och provred och jag fastnade typ direkt. Hästen var helt underbar att rida på trotts att hon bara var 6år. Hon lyssnade jätte bra och det önda buset hon gjorde var att hon och bocka en gång så jag tyckte det kändes jätte bra så vi låndae henne. 

Så vi hämtade henne ungefär en vecka senare och så åkte vi till Anna. Lägret började och vi lärde känna varandra mer och mer. I dressyr gick det sådär. Hon bockade varje galoppfattning och hon visste knapp vad gå i form var ..

Men i hoppningen gick det super bra. Hade aldrig hoppat hästen innan och vi kom över en bana på ca 90cm.

Så det kändes jätte bra! Vi fortsätte träna och Anna blev helt kär i henne. Tyvärr blev hon halt näst sitsta dagen. Så vi fick inte visa vad vi hade lärt oss , men men. Sen var lägret slut och vi körd hem henne till Helen igen. När vi lämnade henne i boxen så rann tårarna och jag grät typ hela vägen hem .. Jag trodde att jag aldrig mer skulle få se henne ..


Ett år senare hittade jag henne på hastnet , jag gick till pappa och fråga om vi kunde köpa henne. Han sa nej och jag kände att det var kört , jag gick till mitt rum och tårarna rann. Jag skulle ju aldrig mer få se min prinssesa .. Det började närma sig min födelsedag. Det ända jag önskade mig var Nogger! Mamma sa att det inte var någon idé att jag borde önska mig något annat. Men en kväll så frågade pappa ifall hon fortfarnde var till salu och då sa jag att hon var det. Nästa dag ringde han till Therese och fråga ifall det fanns stallplats och ringde till Helen. Sedan gick det några dagar och vi var och provred henne. Vi funderade lite och så kom vi en gång till. Då var Therese med oxå för hon skulle hyra en häst av henne. Nogger följde med henne hem. Nu var hon min. 10 juni 2011. Jag var jätte glad. Vi åkte med hem till Therese och lämnade henne. Sedan åkte vi hem. Vi åkte dit redan dagen efter och red henne. Jag var jätte glad. det gick några veckor och jag märkte att det var inte samma häst som den jag hyrde. Det hade hänt något med henne. Hon vägrade på 50cm - 60cm hinder. Hon litade inte på någon och var jätte rädd för allting. Jag ångrade mig att vi hade köpt henne .. Och vill ha någon annan. Sedan började jag ta lektioner för Therese med henne. Vi lärde känna varandra. Hon litade mer på mig i hoppningen och jag blev tryggare på hennes rygg oxå. Hon utveklades mer och mer i hoppningen och blev säkrare på det hon gjorde. 

Nu vägrar hon inte på hinder längre och hon tycker att det är jätte kul och hon är mycket bättre på att bedöm när hon ska hoppa av. För kunde hon hoppa av flera meter innan eller när hon stog på hindret typ.

Hon kan gå i ganska lugn galopp nu oxå och hon är mer balanserad. I början kunde hon inte gå i galopp på en volt.


Nu ångrar jag inte en ända sekund att vi köpte henne. Att få va med under hennes utvekling är något utav det roligaste jag har gjort!



Jag älskar dig min fina flicka <3     

Av Wlima/Julia - 9 april 2012 17:28

Tävlingen gick bra. Hon var pigg och så och tyckte det var jätte kul.

Fast hon tycker att höjden är lite låg så ska hoppa 60cm nästa gångoch har vi hunnit till Skara innan oxå och vi får bra besked där så ska jag prova 70cm oxå. Men har inte så mycket att säga så hejdå.


Bild sen förra tävlingen


 ____________________________________


Juste ja , åker till Hanna imorgon så Madicken få vila. 


Snygga !  

Av Wlima/Julia - 8 april 2012 16:48

Imorgon så är det hopptävling på klubben så ska dit med Madicken.

Ska hoppa 50cm så får hoppas det går bra för det verkar som hon har trötnat lite för att vi har hoppat endel det senaste ..

Men det ska nog gå bra, valde att inte hoppa högre för att vi behöver träna mer..


Tror iaf att hon ska få ha detta John Whitaker schabraket ..


 _____________________________________


Sen funderar jag även på att beställa ett par nya benskydd till Madicken. Antagligen blir det John Whitaker elr Lami cell tror jag.


 _____________________________________


Sen funderar vi på att flytta bloggen oxå. Vi funderar väl lite på blogg.se men det är så krångligt att få in designen* och så.. Så vet ni läsare någon bra sida så säg till !


 

Blir nog denna söt flikkan någon dag i veckan oxå

Av Wlima/Julia - 6 april 2012 09:27

Nu är det lov iaf :D Så jäkla gött :))

Idag ska båda ponnyerna ridas tror jag , iaf Madicken,

Blir nog lite dressyr på båda , ska även se om jag kan få mamma till att filma lite (a


Men men , skriver kanske något mer sen, hejdå!

Snygg !  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorithäst som vi skriver om
 Nogger
 Gizmo
 Madicken
 Ceirena
 Ridskolehästar eller övriga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards