teamjw

Alla inlägg under oktober 2011

Av Wlima/Julia - 31 oktober 2011 14:14

Good Boy var vår New Forest hingst som vi hade lyckan att få äga de åtta sista åren av hans liv. Han är således den som är far till de allra flesta av våra ungponnyer fram till 2009, då hans sista avkomma föddes. De avkommor vi har fått efter honom har alla fått ett bra temperament, god hoppförmåga och goda gångarter. Good Boy själv var oerhört fräsch för sin ålder ända fram till slutet och visade mer än gärna upp sina härligt luftiga gångarter för alla som kom förbi hans hage. Tyvärr vi fick ta det svåra beslutet att avliva honom hösten 2008, tjugoåtta år gammal, men är tacksamma för att vi fick ha denna härliga häst som gav oss så mycket glädje, inte bara i form av sig själv utan i avkommorna som han lämnade efter sig. Nedan följer en presentation av honom:

Good Boy föddes 1980 hos Oscar von Bothmer, Mariefred.

Good Boy var e. Smedhults Starlight Son RNF 14 (Burton Starlight RNF 24 - Priory Starlight VII 3578 NPS) u. Réem Good Start RNF 114 ue. Mudeford Pete RNF 3 (Win-a-way 3486 NPS). Han kom således från stofamilj Mudeford Kitten och hörde till hingstlinjen Goodenough.

Good Boy var guldbelönad på utställning och res. BIS.

Avelsvärdering 1989: Exteriör: 7-7-7-7-7 = 35 p

Avelsvärdering 1994: Exteriör: 7-8-8-7-7 = 37 p

Avelsvärdering 1999: Exteriör:  8-9-6-8-8 = 39 p

Avelsvärdeklass B.

Kvalitetsbedömning: (H) 8,67

Good Boy har 17% poängtagande avkommor, varav 14% i högre klass. 2009 var han rankad 6:a bland alla ponnyhingstar oavsett ras i dressyr som förvärvare, trots att han har få avkommor. Good Boy har avkommor som går FEI dressyr och upp till SM i hoppning.


Av Wlima/Julia - 30 oktober 2011 17:35

Sitter och kollar på The Vampire Diaries nu :D Så jäkla grym (y'

   Paul Wesley är ju ganska snygg oxå (a) ♥


Men aa , Julia åkte ju till Sthm idag och är där till på Lördag (?)

Så vad ska jag skriva om under veckan, kan bli ganska dålig updatering oxå...

Men aa, Madicken ska med till FRK imorgon :D Så bloggar mer imorgon ,

Av Wlima/Julia - 29 oktober 2011 17:39

Tre bästa ponnyryttarna: Jackie Georgsson , Tom switzer och Antonia Petterson Häggström.
Tre bästa hästryttarna: ?
Tre bästa världscupryttarna: Rolf-Göran Bengtsson, Malin Baryard, Angelica Augustsson, 
Tre bästa ponnyerna:(utom mina egna..) Ballyhar King, Munsboro Destiny, Kings starwill

Tre bästa hästarna: -
Tre bästa världscuphästarna: Casall La Silla, Ninja La Silla, Tornesch.
Sveriges bästa ryttare: Rolf Göran Bengtsson
Bästa tränaren du ridit för: Ann och Anna

Bästa kategorin på ponny: C-ponny

Snyggaste ryttaren: Inte för att han rider längre men Jacob Ling Vannerus
 

 


Bara för att han är jävligt snygg (a)

Av Wlima/Julia - 28 oktober 2011 20:49

Vad vill ni att jag ska blogga om? Vad vill ni se mer av i bloggen?


- Madicken

- Nogger

- Träningar

- Bilder

- Filmer


Bara några förslag !

Säg vad ni tycker !

 

Mina stjärnor , mina bästa <3

Av Wlima/Julia - 28 oktober 2011 11:18

Sitter och har elevens val med min lilla Karl :)

Musik och lite spanska = ganska chill (a)

Denna låten nördas today ;)


Nogger var så f*cking bäst igår ! Älskade ponny ♥

T sa att till våren är hon nog en grym hoppare och jag tror hindren kommer ligga runt 1m :D

Men aa / Tjooo så länge

Av Wlima/Julia - 25 oktober 2011 19:04

LÄNGTAR till veckorna som kommer!

På trosdag tar jag bort tandställningen (y)!

Och på söndag drar jag te Stockholm då, och praoar på kungliga hovstallet i en vecka ^^

Veckan efter det kommer jag att praoa på Färgelanda ridklubb i en vecka :)


Här kommer en liten packlista till Stockholm :)


  • Blåa mountainhorse ridbyxor
  • Svarta ridbyxor
  • Blåa ridbyxor
  • Röda john whitaker
  • Svarta vinterskor
  • Låga ridskor
  • schaps (kanske)
  • Väst från hööks
  • Stickad tröja
  • Stövelstrumpor
  • Andra ridstrumpor
  • Ridtröja
  • Vanliga kläder
  • vanliga skor

Osv, osv ^^ Undrar hur jag ska få plats med allt i en resväska :D


Men sen ska man ha med sej massa mat dit, fast det kan jag ju inte ta med mej.

Men man ska ha 1 "morgonfika" sen en till "matfika" på dagen. sen middag på eftermiddagen :)




// Julia

Av Wlima/Julia - 24 oktober 2011 20:17

Tjoo , kom nyss hem från FRK hoppade lilla Snowis , hoppa en liten bana. Hoppade ett räcke på 60cm och en oxer på 70cm. Vi hoppa en kobination på 5 galoppsprång. Sista gången hopp han den sträkan på 4 och tog ett jätte språng på oxern. Så fick känna hur det är att flyga över en häst :D Kul ! Men a , ska till GBG nästa vecka , åker Torsdag morgon och är där Fredag och Lördag. På Torsdag ska vi på Frölunda - Modo. Fredag ska vi på stan först och sen Stefan och Kriser. På Lördag åker vi hem. Ska rida pollarna och sen kalas på kvällen. Sen ska jag även till Karlstad nån helg då min bror och dalslandslaget ska spela cup. Åker upp Fredag eftermiddag kommer hem Lördag förmiddag. Sen blir det nog STHM Horse Show 26-27 November. Så a fult upp ! ;) Haha , men aa.

 

Jag och Snowman sommaren 2010 ♥

Av Wlima/Julia - 24 oktober 2011 16:01

Idag ska Jag rida lektion på FRK. Jag och wilma rider itne i samma grupp,

med tiderna efter varandra (:

Jag ska ha med ceirena idag, och vi ska hoppa.

Hoppas att det blir en kul Övning! 


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Favorithäst som vi skriver om
 Nogger
 Gizmo
 Madicken
 Ceirena
 Ridskolehästar eller övriga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards